Мета: формувати позитивні емоції до навколишнього
світу; розвивати пізнавальні здібності дитини, уміння аналізувати різні
події(свята), спонукати дітей до самостійного пошуку відповідей на виникаючі
питання, активізація словникового запасу, називати слова що означають ознаку предмета; виявити знання про букви, вправляти дітей в читанні простих слів; уточнювати і закріплювати знання дітей про
різноманітність світу комах; розвивати
творчу ініціативу, фантазію, креативне мислення, пам'ять, увагу; підтримувати бажання виконувати рухові вправи,
розвивати дрібну моторику рук; виховувати
чемність.
Устаткування: комп'ютер, екран, проектор, настінне набірне полотно, схема-маршрут,
ігри з паличками Кьюізенера, картинки за
темою
Хід діяльності:
- Діти давайте ми зараз з вами привітаємо гостей посмішкою.
Доброго
ранку сонце привітне
Доброго
ранку небо блакитне
Доброго
ранку в небі пташки
Доброго
ранку тобі і мені.
Коли буває «добрий ранок»? (коли гарний настрій, сонячна погода…)
* -У мене сьогодні гарний настрій, як і у вас. Як ви думаєте, коли у людей буває гарний
настрій? (Коли все добре, коли див.
мультфільм, весело... )
- Як зробити день веселим? (організувати свято …) А давайте подивимося і назвемо які бувають
свята. (На комп'ютері слайд-презентація - "Вгадай свято": "Яке
це свято? Що святкують на цій картинці"?
* сюрпризний момент: приходить повідомлення на комп’ютер, діти читають на екрані :
«Приходьте
на день народження».
-У кого буває день народження? Тільки у людей? Чи
може бути день народження у тварин? (Далі читають на екрані: «Муха») Чи може бути день народження у мухи? Де буває? (у
казці «Муха-цокотуха»)
- Приймаємо запрошення?
- Діти, якщо ми йдемо не просто на свято,
а на день народження, то що нам потрібно? (приготувати
подарунок) А допоможе нам дібрати подарунок ось ця таблиця на екрані.
* Бесіда по коректурній таблиці:
- Подивіться і назвіть, що можна подарувати людині?
Якщо день народження у домашньої
тварини, що їй можна подарувати?
А що для мухи-цокотухи буде приємним подарунком? – розкажіть про нього,
який він, не називаючи :
·
солодкий, жовтий, жидкий - мед
·
кремовий, солодкий, круглий - торт
·
круглий, дірявий – бублик
- А як виглядає людина, яка іде в гості? Щоб так виглядати допоможе … (гарне вбрання).
Д/ вправа «Зберемося на свято»
·
Дівчата можуть
вдягти ….
·
Що може пасувати до плаття? (буси)
·
Як від плаття до них дійти? (вправо 1 крок, вверх 1 крок)
·
А що об,єднує ці
картинки 18, 20? (одяг для хлопців)
·
Сорочку що прикрасе? (метелик)
·
Як від сорочки до неї дійти?
·
На якому поверсі знаходиться одяг? (1 поверх)
·
Що у цьому рядку зайве? (тарілка). Чому?
·
З чим дружить тарілка? Чому так гадаєш?
Про що можна сказати: фарфорова …
скляна … металева … металевий … (самовар)
Звідки він взявся у мухи? За що
купила? (за денежку, - за гроші)
- За які гроші можна щось купити? За копійку можна? А за гривні?
Відправимося на базар.
Моя покупка коштує 5 гривень. Що я купила? (торт)
На якій полиці,
якому місці знаходиться – назвіть адресу?
Моя покупка коштує на 1 грн більше ніж чашка. Що я
купила? ( бублики) назвіть адресу?
Чашка, самовар, - цей посуд призначений для чого?
(для чаювання) це який посуд? (чайний) а ще який є посуд? (столовий)
* А давайте допоможемо Мусі накрити
стіл. Поділимось на дві команди. (картки посуд чайний та столовий), вибираємо
капітана.
* підберемо посуд
- Дидактична вправа «Знайди слово»
1 ПА
|
2 ЛОЖ
|
3 ЧАЙ
|
4 СТА
|
5 ЧАШ
|
6 КА
|
7 НИК
|
8 КАН
|
9 ТА
|
10 РІЛ
|
11 НО
|
12 ЖІ
|
11+12= ( ножі) 5+6=( чашка)
2+6=(ложка) 3+7= (чайник)
9+10+6= (тарілка) 4+8= ( стакан)
Д/і «Поставимо посуд» (зібрати різні предмети посуду
з допомогою паличок Кьюізенера)
* які страви поставить муха на стіл. (вихователь звертає увагу на набірне полотно
– «таблиця якостей»)
В команді, загадайте страву, підберіть на «стрічку якостей» характерні якості страви і загадайте іншій команді. Члени команди
дивляться на екран і відгадують страву за якостями.
Наприклад:
·
Жовтий, овальний, кислий, твердий – лимон
·
Жовтий, прямокутний, солодкий, твердий – торт
·
Жовтий, круглий, солодкий, жидкий – мед
·
Синя, трикутна, солодка, тверда – цукерка …
-
Стіл приготували. Прийшло до мухи багато гостей. За
правилами етикету, гості знайомляться між собою.
-
Д\г "Познайомимо гостей"
(Орієнтування на роздатковій коректурній таблиці за темою «Комахи». Стрілками
вказаний напрямок і кількість шагів.)
- За схемою знайдіть гостя, визначте номер його місця і назвіть, хто це. (комахи)
Знаходять потрібну серед картинок (на своєму столі) і називають комаху.
«Ось стіл, за яким збираються всі запрошені. Візьміть свою картку і знайдіть
йому місце за столом.
(імпровізований стіл – пуста таблиця, що
розлінована. В кожній клітинці написаний порядковий номер.)
Завдання:
·
Назвіть своїх сусідів: хто сусіди бджоли…, хто праворуч
мурахи…
·
Хто повзає, літає, стрибає
·
Назва якої комахи починається на приголосний, голосний
·
В назві якої комахи два склади
·
Яке слово найкоротше, найдовше
д/в «Добери словечко» коник - …
(стрибунець)
бджілка - … (легкокрилка)
павучок - … (хижачок)
комар - … (пискар)
- Всі гості познайомилися, а хто загубився,
хто на першому місці? – муха.
* Сюрпризний момент: з,являється муха. (дитина в шапочці)
Давайте привітаємо муху з днем народження, подаруємо їй квіти.
(складування з кольорового паперу- загнути до середини кожний лепісток.
Кожній рослині потрібна …вода. Давайте покладем їх у воду. (у воді квіти
розкриваються)
- Муха запрошує вас на гру «Іменинний
пиріг».(Діти у колі, муха всередині.)
Принесли у
садок іменинний пиріжок –ходять по колу
Ось такий
вузенький, ось такий низенький – рухи руками
Муха, ти
часу не гай, кого хочеш, вибирай.
Муха: Я
люблю, звичайно, всіх, але … більш за всіх. (Вибрана дитина виходить у коло. )
Дуже весело у нас, похлопаємо 5 раз.
(підстрибнемо 1 раз …)
(Гра повторюється.)
* підсумок зайняття : - Свято вдалося? Гості задоволені? (муха пригощає дітей
бубликами)
|